Určitě už jste nejmíň 100x slyšeli, že text do FB reklamy má být především konkrétní, úderný a chytlavý. Jenže – ono se to velmi snadno řekne… V tomhle článku vám dám několik tipů, jak napsat takovou facebookovou reklamu, která zaujme a správně motivuje zákazníka k akci.
Nesnažte se v jedné reklamě obsáhnout šest různých věcí. Vaším cílem je přimět zákazníka k jedné jediné akci (přečíst článek, NEBO registrovat se na webinář, NEBO prokliknout se na e-shop…), a k této jedné akci by mělo směřovat veškeré vaše úsilí. Nepokoušejte se upoutat pozornost na víc věcí. Zvolte jeden jasný cíl, a tam směřujte veškerý fokus.
Řekněme, že chcete, aby se člověk z reklamy registroval na váš webinář. Nerozebírejte ve stejném textu, že existuje i nějaký placený kurz a že si ho můžou prohlídnout tady, nebo že jste na stejné téma napsali i skvělý článek.
Ne.
Vaším cílem jsou registrace na webinář, tak se toho držte a zvolte vhodnou motivaci, aby reklama splňovala právě tento jediný cíl.
A když se vám náhodou takové podaří, zkuste ho zkrátit nebo rozdělit na několik kratších a jednodušších vět. Všechna souvětí, která začínají slovy “pokud”, “jestliže” apod., se dají zpravidla velmi dobře opsat otázkou a odpovědí – a bude to působit mnohem přesvědčivěji.
Dám vám příklad. Máme třeba větu:
Pokud se cítíte často vyčerpaní, víme, jak vám pomoci a doporučujeme, abyste se objednali na konzultaci…
A teď ji vezměte a proměňte ji v takový – no vlastně až skoro dialog:
Cítíte se i vy často vyčerpaní?
Umíme vám pomoci!
Objednejte se na konzultaci…
Váš potenciální zákazník opravdu nepotřebuje znát všechny ty okolnosti a souvislosti, které byste mu bezodkladně chtěli sdělit. Šetřete síly, písmenka a čas (svůj i zákazníkův) a nepodléhejte nutkání vysvětlovat zbytečnosti. Řekněte jen to úplně nejnutnější.
Tady je pár tipů, jak osekat svůj text úplně až na samotnou dřeň.
Které to jsou? Tak např:
Zkrátka cokoli, co vyvolává dojem nějaké nejistoty. Já těmhle výrazům říkám slovní záškodníci, protože dokážou spolehlivě zabít účinnost jakéhokoli textu. V reklamě je naopak potřeba působit skálopevně přesvědčivě a vyvolávat podvědomý pocit jistoty. Když působíte nejistě vy, jak se má potom klient správně (a rychle) rozhodnout?
❌ Takže místo: “Snažíme se, aby se na našem táboře děti bavily”
✅ Napište radši: “Na našem táboře děti nepoznají, co je nuda!”
❌ Místo: “Tato kniha vám může pomoci objevit to pravé zaměstnání”
✅ Napište: “S touto knihou objevíte svou práci snů”
V reklamním textu vždy oslovujte zákazníka ve 2. osobě. Zákazník je v prodejních textech vždycky v hlavní roli. Jeho totiž příliš nezajímají jiní lidé a jejich problémy ani žádné obecné pravdy. Vašeho klienta prostě a jednoduše zajímá jen on sám. Jeho život a jeho problémy nebo touhy.
Zaměřte se na to a přeformulujte každé slovo ve své reklamě tak, aby oslovovalo přímo vašeho zákazníka, jeho konkrétní potřeby, touhy a emoce:
❌ Místo formulace: „Lidem dělá při změně jídelníčku nejčastěji potíže…“
✅ Napište: “I vám nejspíš při změně jídelníčku dělá největší potíže…”
❌ Místo: “Vánoce se blíží a každý chce mít doma pohodu”
✅ Napište: “Taky si každý rok na Vánoce říkáte, že letos se to určitě obejde bez hádek a rodinných sporů…?”
Mluvte jazykem svého zákazníka. Používejte takový jazyk a taková slova, která by použil on sám. Vím, že tohle je pro většinu lidí obrovský oříšek, ale věřte, že to zvládnete. Vezměte si na pomoc online kurz Reklama na Facebooku – zaostřeno na texty, a psaní facebookových reklam se pro vás stane příjemnou odpočinkovou aktivitou. :)
Každá reklama musí obsahovat výzvu k akci. Řekněte svým klientům jednoznačně a zřetelně, co mají udělat:
Pokud si přejete, aby u vás klienti nakupovali a nechávali svoje těžce vydřené peníze, nechcete je nutit přemýšlet. Nechcete jim dávat hádanky a spoléhat se na to, že si sami domyslí, co se po nich asi tak chce…
Náznaky prostě nefungují a lidi u internetu nemají čas si něco domýšlet. A když jim přímo na monitor nenalepíte zřetelnou a srozumitelnou výzvu k akci, nemůžete po nich chtít, aby se při nakupování u vás přetrhli.
Pomohl vám tenhle článek? Co dělá při psaní FB reklam největší potíže vám?